Polityka prywatności
Polityka skierowana jest do użytkowników strony internetowej: mp15oswiecim.pl [Serwis].
W Polityce zostały opisane zasady gromadzenia oraz wykorzystywania danych
użytkowników Serwisu, które są gromadzone bezpośrednio od nich lub za pośrednictwem
plików cookies oraz podobnych technologii.
Administrator danych i kontakt do niego
Zgodnie z art. 13 i art. 14 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z
dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem
danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia
dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z
04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informujemy, że administratorem danych osobowych oraz
operatorem strony (dalej: “Administrator”) jest Miejskie Przedszkole nr 15 w Oświęcimiu, ul.
Budowlanych 43, adres e-mail: mp15@eduoswiecim.pl, tel.: 33-842-46-35,
NIP: 549- 20- 97- 544, REGON: 071009891.
Inspektor Ochrony Danych
We wszelkich sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych
przez Administratora można uzyskać informację, kontaktując się z Inspektorem Ochrony
Danych – Panią Patrycją Hładoń, przesyłając informację na adres
e- mail: patrycja@informatics.jaworzno.pl lub listownie i osobiście pod adresem siedziby
Administratora.
Zakres zbieranych danych.
Serwis umożliwia Pani/Panu kontaktowanie się z Administratorem i przekazanie
mu Pani/Pana danych identyfikacyjnych, kontaktowych, a także związanych z treścią
wiadomości. Administrator gromadzi dane związane z Pani/Pana aktywnością,
jak na przykład czas spędzony na stronie, wyszukiwane frazy, liczba wyświetlanych
podstron, data i źródło wizyt.
Źródło danych.
Jeżeli kontaktowała się Pani/Pan z Administratorem, dane zostały udostępnione
nam bezpośrednio od Pani/Pana poprzez dobrowolne wprowadzenie w formularzach,
które trafiają do systemów Operatora.
Jeżeli Pani/Pana dane zostały przekazane w związku z załatwianą sprawą przez osobę,
która tę sprawę skierowała do Administratora, to źródłem danych jest ta osoba. W takim
wypadku Administrator otrzymuje dane identyfikacyjne, adresowe i związane ze sprawą,
jak opis sprawy.
Cel i podstawa prawna przetwarzania danych osobowych.
Pani/Pana dane mogą być przetwarzane w celu:

1) analizy ruchu sieciowego, zapewnienia bezpieczeństwa w ramach Serwisu
oraz dostosowywania treści do potrzeb użytkowników na podstawie prawnie
uzasadnionego interesu Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
2) udzielania odpowiedzi na zadane pytania, przekazania zamówionej oferty
i prowadzenia korespondencji w celu załatwienia sprawy, na podstawie Pani/Pana
zgody i prawnie uzasadnionego interesu administratora, jakim jest realizowanie żądań
użytkowników (art. 6 ust. 1 lit. a i f RODO).
3) obsługa zapytań przesyłanych za pomocą formularza (art. 6 ust. 1 lit. a i f RODO).
Prawo do wycofania zgody.
Zgodę na przetwarzanie danych kontaktowych może Pani/Pan wycofać w dowolnym
momencie kontaktując się z Administratorem. Wycofanie zgody może utrudnić
lub uniemożliwić kontakt z Panią/Panem.
Obowiązek lub dobrowolność podania danych.
Podanie danych przez Panią/Pana w celach związanych z obsługą sprawy jest dobrowolne,
ale niezbędne. Ich niepodanie może utrudnić lub uniemożliwić rozpatrzenie sprawy.
Podanie danych niezbędnych do analizy statycznej użytkowników Serwisu jest dobrowolne.
Może Pan/Pani skorzystać z tzw. trybu incognito w celu przeglądania strony
bez udostępniania Administratorowi informacji o Pani/Pana wizycie w Serwisie. Korzystanie
z trybu incognito, a zatem niepodanie danych, nie ma wpływu na możliwość korzystania
z Serwisu.
Uprawnienia wynikające z RODO w zakresie przetwarzanych danych.
Ma Pani/Pan prawo:
1) żądać od Administratora wglądu do Pani/a danych, a także otrzymania ich kopii
(art. 15 RODO);
2) żądać od Administratora sprostowania lub poprawienia danych (art. 16 RODO) –
w odniesieniu do żądania sprostowania danych, gdy zauważy Pani/Pan, że dane są
nieprawidłowe lub niekompletne;
3) żądać od Administratora usunięcia danych (art. 17 RODO);
4) żądać od Administratora ograniczenia przetwarzania (18 RODO) – np. gdy zauważy
Pani/Pan, że dane są nieprawidłowe – może Pani/Pan żądać ograniczenia
przetwarzania swoich danych na okres pozwalający nam sprawdzić prawidłowość
tych danych);
5) wniesienia skargi w związku z przetwarzaniem przez Administratora Pani/Pana
danych osobowych do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych pod adresem:
ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Odbiorcy Pani/Pana danych osobowych.
Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być wyłącznie podmioty, które uprawnione
są do ich otrzymania na mocy przepisów prawa. Ponadto Pani/Pana dane mogą być
udostępnione kurierom, operatorom pocztowym, dostawcy hostingu, serwera poczty i podmiotom realizującym usługi prawno-finansowe oraz informatyczne na rzecz
Administratora – każdorazowo będą zawierane wówczas umowy powierzenia.
Czas przechowywania danych.
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane do czasu wycofania zgody lub do czasu
załatwienia sprawy, a następnie do upływu okresu przedawnienia roszczeń stron związanych
z jej realizacją. W odniesieniu do danych zbieranych w celach marketingowych dane te nie
będą przetwarzane dłużej niż przez 3 lata.
Dane związane z analizą ruchu sieciowego gromadzone za pośrednictwem plików cookies
oraz podobnych technologii mogą być przechowywane do momentu wygaśnięcia pliku
cookie. Niektóre pliki cookie nigdy nie wygasają, w związku z tym czas przechowywania
danych będzie równoważny z czasem niezbędnym administratorowi do zrealizowania celów
związanych z gromadzeniem danych, jak zapewnienie bezpieczeństwa i analiza danych
historycznych związanych z ruchem na stronie.
Przekazywanie danych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej
Pani/Pana dane nie będą przekazywane do państw trzecich ani organizacji
międzynarodowych.
Wybrane metody ochrony danych.
1) Miejsca logowania i wprowadzania danych osobowych są zabezpieczone warstwą
transmisji (certyfikat SSL), dzięki czemu dane osobowe i dane logowania
są szyfrowane na komputerze użytkownika i mogą być odczytane tylko
na docelowym serwerze.
2) Dane osobowe przechowywane w bazie są szyfrowane w sposób umożliwiający ich
odczytanie wyłącznie przez Administratora posiadającego klucz. W ten sposób dane
są chronione w przypadku kradzieży bazy z serwera.
3) Hasła użytkowników są przechowywane w formie haszowanej. Funkcja haszowania
działa jednokierunkowo, co oznacza, że nie można odwrócić jej działania. Jest
to współczesny standard w zakresie przechowywania haseł.
4) Administratora regularnie zmienia hasła administracyjne.
5) Administratora regularnie wykonuje kopie zapasowe danych w celu ich ochrony.
6) Ważnym elementem ochrony danych jest regularne aktualizowanie wszelkiego
oprogramowania używanego przez Administratora do przetwarzania danych
osobowych, co obejmuje w szczególności aktualizacje komponentów
programistycznych.
Wykorzystywanie plików cookies oraz podobnych technologii.
Serwis umożliwia gromadzenie informacji o użytkowniku za pośrednictwem cookies
oraz podobnych technologii, których korzystanie najczęściej wiąże się z zainstalowaniem
tego narzędzia na urządzeniu użytkownika (komputer, smartfon, itd.). Wykorzystuje się te
informacje do zapamiętywania decyzji użytkownika (wybór czcionki, kontrastu, akceptacja
polityki), utrzymania sesji użytkownika (np. po zalogowaniu), gromadzenia informacji o urządzeniu użytkownika oraz jego wizycie służące do zapewnienia bezpieczeństwa,
ale także analizy wizyt i dostosowania treści. Administrator wykorzystuje statystyczną
analizę ruchu na stronie poprzez Google Analytics (Google Inc. z siedzibą w USA). Operator
nie przekazuje danych osobowych operatorowi tej usługi, a jedynie anonimowe informacje.
Regulamin Google Analytics:
https://marketingplatform.google.com/about/analytics/terms/pl/.
Informacje pozyskane za pośrednictwem cookies oraz podobnych technologii nie są łączone
z innymi danymi użytkowników Serwisu, nie służą też do ich identyfikacji przez
Administratora.
Pliki cookies są wykorzystywane m.in. w celu:
● dostosowania zawartości Serwisu do preferencji Użytkownika.
● optymalizacji Serwisu z uwagi na rodzaj urządzenia na którym strona jest
wyświetlana (np. laptop, komputer PC, smatfon, itp.)
● tworzenia statystyk mogących zrozumieć potrzeby Użytkownika.
● zapewnienie bezpieczeństwa przechowywanych danych osobowych
Użytkownik ma możliwość ustawić w przeglądarce blokowanie określonych rodzajów
cookies i innych technologii, poprzez określenie na przykład, że dozwolone będą tylko
i wyłącznie te, które są niezbędne do poprawnego wyświetlenia strony. Domyślnie większość
przeglądarek dopuszcza stosowanie wszystkich cookies. Każda z przeglądarek umożliwia
zmiany tych ustawień w dowolnym momencie, może także usunąć zainstalowane już pliki
cookies poprzez jedną z dostępnych w ustawieniach lub preferencjach opcji. Użytkownik
w każdym wypadku może zablokować instalowanie plików cookies, usunąć stałe pliki
cookies lub w inny sposób zmienić warunki przechowywania bądź otrzymywania plików
cookies, wykorzystując w tym celu stosowne opcje swojej przeglądarki internetowej, np.:
● Mozilla Firefox: www.support.mozilla.org/pl/kb/ciasteczka
● Internet Explorer: www.support.microsoft.com/kb/278835/pl
● Google Chrome: www.support.google.com/chrome/bin/answer.py?
hl=pl&answer=95647
z tym zastrzeżeniem, że wyłączenie plików cookies w przeglądarce może spowodować
utrudnienia, a nawet uniemożliwić korzystanie z Portalu.
Użytkownik ma także możliwość korzystać ze strony w tzw. trybie incognito, który blokuje
możliwość gromadzenia danych o jego wizycie.
Korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień przeglądarki, tzn. z domyślnym
zaakceptowaniem plików cookies i podobnych technologii oznacza zgodę na ich
wykorzystanie do określonych powyżej celów.
Polityka obowiązuje od dnia 23.01.2025. O zmianie Polityki użytkownik zostanie
poinformowany, poprzez jej ponowne opublikowanie w Serwisie oraz odpowiedni
komunikat.